Jsme tu hlavně pro Vás...
Aktuálně z našeho webu
Všechny karty, které u nás najdete, jsou svou klasifikací rychlosti zápisu vhodné do autokamer. Vedle značky Kingston jsme po úspěšném otestování přidali paměťové karty SanDisk. Nově tedy v naší nabídce najdete jak řadu Kingston Canvas Select Plus a Kingston Canvas Go! Plus, tak SanDisk Ultra a Sandisk Extreme. na Vás už je jen výběr velikosti karty od 32 GB do 256 GB dle typu autokamery a Vašich preferencí.
|
Záběry z autokamer lze použít jako důkaz, rozhodl německý Nejvyšší soud: Více se dozvíte zde... |
Instalace autokamery ve vozidle nikdy nebyla lehčí - použijte šikovné pojistkové rozbočovače:
nebo pojistkové rozbočovače s autozásuvkou
|
Objednávka nad 3000 Kč
DOPRAVA ZDARMA
při objednávce nad 3000 Kč
Potřebujete poradit?
731 668 603 |
Elektronická evidence tržeb
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Slovníček pojmů
|
G-Senzor |
„Senzor zrychlení“ nebo též „Senzor nárazu“. Funkcí této vymoženosti je identifikovat náraz vozidla, resp. kamery a automaticky uzamknout pořízený záznam proti dalšímu přepsání. Kamery zpravidla pracují s několika desítkami sekund před a několika sekundami po nárazu. Citlivost G-Senzoru by měla být nastavitelná, aby nedocházelo ke zbytečnému uzamykání záznamů a tím časnému zaplnění záznamového média. Citlivost by však měla být dostatečná pro případ skutečné události. |
|
Detekce pohybu |
|
Kameru můžete rovněž nechat v zaparkovaném vozidle trvale zapnutou/napájenou (Pozor, při delším připojení hrozí úplné vybití vaší autobaterie!). V tento okamžik vám kamera „hlídá“ vaše vozidlo proti „slepým couvačům“, kteří mohou při parkovacích manévrech vaše vozidlo poškodit. Funkce detekce pohybu je založena na identifikaci změny obrazu před kamerou. Aby kamera začala sama nahrávat, musí být změna v obraze dostatečná. Některé kamery nastavení citlivost pohybové detekce neumožňují. |
|
GPS lokátor |
|
GPS lokátor, který je součástí vybraných typů kamer, není navigace. Umožňuje však vypočítat a zobrazit v záznamu aktuální rychlost a rovněž trasovat vaši cestu s možností následného promítnutí do mapy. S touto funkcí můžete rovněž namátkou zpětně sledovat, kudy se pohybují například vaše služební auta či jak si počínají za volantem vaše děti - začínající řidiči. |
Více informací najdete v sekci Technický rádce...
Technický rádce
Není kamera jako kamera!
I když mnohé kamery vypadají stejně, mohou se zcela zásadně lišit svými technickými parametry. Při porovnávání produktů a cen s konkurencí proto věnujte velkou pozornost technické specifikaci a v případě nejasností nás neváhejte kontaktovat. Rádi vaše dotazy zodpovíme.
Čím jsou kamery do auta jiné?
Kamery do auta se od běžných digitálních kamer liší zejména svými vyspělými funkcemi, specifickými potřebám motorismu.
Hlavním úkolem kamery je neustálé nahrávání obrazu před, u duálních kamer i za vozidlem. Aby nedocházelo jen k hromadění záznamů, kamery pracují ve smyčkách, ve kterých při naplnění záznamového média (většinou MicroSD karta) začne kamera automaticky přepisovat nejstarší data, ale zároveň nepřemaže data aktivně uzamčená proti přepisu. Nemusíte se tak starat o mazání starých záznamů či výměnu datových karet, vše funguje "samo". Většina kamer umožňuje rovněž prohlížení záznamů na vestavěném dispeji (LCD). Součástí všech kamer je napájecí adaptér k připojení do autozásuvky 12-24V DC, takže ji je možné používat jak v osobních, tak i v nákladních automobilech. Kamery s vestavěným akumulátorem lze využít i jako přenosný fotoaparát, trendem je však přechod na autokamery s kapacitorem místo baterie, viz dále.
Kamery většinou dále disponují celou řadou užitečných funkcí, jako je automatické zapnutí při nastartování vozidla, funkcí detekce pohybu (zapíná/vypíná nahrávání na základě změn obrazu), G-senzorem (při nárazu senzor zajistí uzamčení záznamu, záznam se vám tak nepřemaže další nahrávací smyčkou), GPS lokátorem (vypočítává aktuální rychlost a zároveň ukládá trasu pro následné zobrazení polohy na mapě). Ačkoliv jsou dosud některé kamery vybaveny tzv. "nočním přisvícením", tato funkce je spíše marketingovým tahem a v praxi bohužel nemá vzhledem ke své malé účinnosti valný význam. daleko lepší je vybrat model s kvalitním čipem, který noční jízdu zaznamená kvalitně i bez jakéhokoli přisvícení.
Přehled parametrů
- Maximální rozlišení obrazu (pixely)
- Úhel záběru
- Horizontální – užitečné číslo pro vaši reálnou představu
- Vertikální – bez většího významu, pokud nechcete současně natáčet i letadla
- Diagonální – zpravidla uváděný výrobcem jako zvýhodnění produktu před konkurencí
Pro lepší představu výrobcem uváděných 170° diagonálně je přibližně 131° horizontálně a 96° vertikálně, 120° diagonálně je horizontálně 88° a vertikálně 65°. Vše závisí i na poměru stran obrazu, kdy u kamer do auta je lepší volit širokoúhlý formát, protože tak můžete alespoň z části eliminovat rušivé přeexponování obrazu vlivem zpravidla přesvícené oblohy. V tomto ohledu jsou velmi výhodné formáty 21:9 (tzv. kinoformát). Kamery, které umí zaznamenávat jízdu v kinoformátu, jsou totiž schopny nahrát i dění po stranách silnice, např. chování chodců atd. Počet pixelů je zachován, obraz je jen snížen na výšku, kde to není potřeba a roztažen do stran.
- Počet snímků za sekundu (fps)
Obecně platí, čím více fps, tím plynulejší video zaznamenáte. Nejlepší kamery do auta dosahují 60 fps, nejhorší pouhých 8 fps. Běžné hodnoty jsou 15, 25 a 30 fps. Doporučujeme alespoň 25 fps, čímž se dostanete kvalitou na úroveň běžného filmu. Vše je dáno technickými možnostmi čipu, jeho citlivostí, velikostí a rychlostí a dále světelnými podmínkami, při nichž záznam vzniká. Čím více světla a citlivější čip, tím více snímků za sekundu je kamera schopna pořídit a uložit. Některé kamery při nízkém osvětlení snižují fps, čímž jsou schopny získat alespoň nějaký obraz, byť horší kvality, zatímco při plném fps by pořízený záznam byl již zcela tmavý a tudíž k ničemu.
- LCD
Většina současných autokamer má integrovaný displej (LCD), i když jejich rozlišení a velikosti se mohou významně lišit. Prakticky není ani jedno podstatné, protože máte vždy možnost si záznam prohlédnou na počítači nebo připojením k televizoru.
Velmi užitečnou funkcí však je automatické vypnutí LCD po určité době nečinnosti, kdy s kamerou neoperujete, přičemž funkce nahrávání tím nesmí být omezena. Kamera vás tak v noci neruší a neoslňuje. Zároveň se displej zbytečně nezahřívá a nesnižuje se tím jeho životnost.
- G-Senzor
„Senzor zrychlení“ nebo též „Senzor nárazu“. Nepleťte si jej s detekcí pohybu! Funkcí této vymoženosti je identifikovat náraz vozidla, resp. kamery a automaticky uzamknout pořízený záznam proti dalšímu přepsání. Kamery zpravidla pracují s několika desítkami sekund před a několika sekundami po nárazu. Citlivost G-Senzoru by měla být nastavitelná, aby nedocházelo ke zbytečnému uzamykání záznamů a tím časnému zaplnění záznamového média. Citlivost by však měla být dostatečná pro případ skutečné nehody.
- GPS lokátor
GPS lokátor, který je součástí vybraných typů kamer, není navigace. Umožňuje však vypočítat a zobrazit v záznamu aktuální rychlost a rovněž trasovat vaši cestu s možností následného promítnutí do mapy. S touto funkcí můžete rovněž namátkou zpětně sledovat kudy se pohybují například vaše služební auta či jak si počínají za volantem vaše děti - začínající řidiči.Ačkoliv by se nabízelo spojit funkce vaší navigace a kamery do auta v jedno, nejsou v současné době na globálních trzích dostatečně vyspělé produkty, které by uměly zajistit obě funkce kvalitně a spolehlivě. Jakmile takový produkt najdeme, zcela jistě se stane součástí naší nabídky.
- LDWS (Lane Departure Warning System)
Systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS) si klade za cíl dopravním nehodám spojeným s neúmyslnými změnami jízdních pruhů a opuštěním vozovky předcházet prostřednictvím upozornění vysílaných řidiči ve chvíli, kdy hrozí bezprostřední nebezpečí překročení příslušných dopravních značení na vozovce.
- Automatický start
Jednoduchá, ale velmi užitečná záležitost. Při zapnutí zapalování (napájení kamery) se kamera sama zapne a začne nahrávat a po vypnutí zapalování (odpojení z napájení) se s prodlevou zase sama vypne. Nemusíte tak při každém startování auta kameru aktivně zapínat, protože by vás to možná dříve či později přestalo bavit. Nutnou podmínkou je, že napájení vaší autozásuvky, do které je kamera připojena, je spínáno zapnutím zapalování.
- Detekce pohybu
Kameru můžete rovněž nechat v zaparkovaném vozidle trvale zapnutou/napájenou (Pozor, při delším připojení hrozí úplné vybití vaší autobaterie!). V tento okamžik vám kamera „hlídá“ vaše vozidlo proti „slepým couvačům“, kteří mohou při parkovacích manévrech vaše vozidlo poškodit. Funkce detekce pohybu je založena na identifikaci změny obrazu před kamerou. Aby kamera začala sama nahrávat, musí být změna v obraze dostatečná. Některé kamery nastavení citlivost neumožňují.
- Napájení z autoadaptéru
Dnes je již součástí všech kamer do auta i adaptér pro napájení z autozásuvky 12-24V DC.
Opakování je matka moudrosti a proto i zde pro vaši bezpečnost uvádíme výstražné varování: ADAPTÉR NIKDY NEPŘIKRÝVEJTE! HROZÍ NEBEZPEČÍ PŘEHŘÁTÍ A NÁSLEDNĚ POŽÁRU! - Vestavěná baterie nebo kapacitor
Většina kamer je vybavena vestavěným akumulátorem nebo kapacitorem, které zajišťují řádné uložení posledního záznamu a vypnutí systému.
Vestavěné akumulátory jsou o různých kapacitách a platí pravidlo, že s rostoucí kapacitou roste výdrž, ale i rozměr a hmotnost akumulátoru. Proto se do autokamer volí přednostně akumulátory s nižší kapacitou.
Předností akumulátorů je, že umožňují práci s kamerou i bez přímého připojení externího zdroje, tj. použití mimo vozidlo apod. Nárůst používání chytrých mobilních zařízení, která umožňují řidičům záznam po nehodě, potřebu této funkce potlačil. Nevýhodou akumulátorů je jejich kratší životnost s postupným poklesem kapacity a nižší tepelná odolnost.
Kapacitory, též označovány jako SUPERkapacitory, jsou v podstatě velké kondenzátory a u autokamer nahrazují akumulátor jen z části. Jejich velkou předností je ale delší životnost a větší odolnost vůči teplu.
Nahrazením akumulátorů kapacitory se zajišťuje zejména vyšší spolehlivost autokamer plynoucí z delší životnosti kapacitoru, čímž odpadá občasná potřeba výměny akumulátoru za nový.
- Noční vidění/přisvícení
Většina kamer je vybavena funkcí přisvícení scény. Jedná se buď o přisvícení v pásmu infračerveného spektra (IR LED) nebo o přisvícení standardním bílým LED světlem. Bohužel ani jedno nemá v praxi reálný význam, protože výkon IR LED ani LED není pro osvětlení tak velké plochy při dané vzdálenosti scény dostačující. Tato funkce při využití kamery v autě zůstává spíše jen marketingovým trikem výrobců. Jinak tomu je v případě, kdy kameru využíváte jako webkamerku pro váš počítač, což je jedna z dalších funkcí těchto kamer. V tomto okamžiku je účinek přisvícení znatelný a může mít smysl.
- Metoda enkódování a komprese dat (kodek)
Kodeky videa provádějí dekódování (přehrávání) a enkódování (tvorbu) videa. Jsou nezbytné pro správnou, kvalitní a rychlou tvorbu a zpracování obrazového záznamu. Prakticky všechny kodeky pracují komprimační metodou - tj. snížením velikosti ukládaného záznamu tím, že vypustí detaily, které lidské oko nevnímá.
V současné době nejlepších výsledků z dostupných kodeků dosahuje kodek s označením H.264, označovaný též x.264 nebo MKV, jehož výsledkem je obraz prakticky dokonale shodný s originálem. Jako jediný kodek navíc nijak nemění barvy ani kontrast a zachovává vynikající ostrost a detaily.
Doporučení k instalaci a nastavení kamery do auta
Umístění kamery
Nejčastějším uchycením kamery je uchycení přísavkou s integrovaným držákem na přední sklo nebo permanentní uchycení držáku kamery pomocí vysoce adhezivní pásky. V obou případech by měla být dodržena dvě základní pravidla:
- Kamera nesmí překážet ve výhledu řidiče
- Kamera by měla být umístěna v dosahu řidiče
Obojí u běžných osobních automobilů nejlépe splňuje umístění kamery vpravo za nebo pod středové zpětné zrcátko:
Vždy závisí na typu kamery a vozidla, jaké máte.
K nejvyšší spokojenosti doporučujeme rovněž nastálo uchytit a zamaskovat kabeláž napájení kamery případně další kabely vedoucí k externí kameře či modulu GPS. Tip na uchycení najdete například zde.
Napájení
Podle statistik je průměrný řidič účastníkem dopravní nehody jednou za šest let. Je proto velmi důležité, aby se kamera uváděla do provozu sama, automaticky při každém nastartování vozidla a nemuseli jste ji tak pokaždé aktivně zapínat, protože by vás tato činnost dříve či později začala otravovat a kamera by tak s největší pravděpodobností skončila někde v úschovném kastlíku.
Kamery jsou ve většině případů vybaveny funkcí automatického startu. Pro její správnou funkčnost musí být kamera napájena ze zásuvky 12-24V DC spínané zapalováním vozidla.
Tip na instalaci kabelu: http://www.youtube.com/watch?v=f93EaORAW_k
Varování: ADAPTÉR NIKDY NEPŘIKRÝVEJTE! HROZÍ NEBEZPEČÍ PŘEHŘÁTÍ A POŽÁRU!
Doporučené nastavení funkcí
Rozlišení a kvalita obrazu – nemáte-li jiný důvod, používejte vždy Full HD.
Automatické vypnutí displeje – Zbytečné rušivé vlivy za volant nepatří. Doporučujeme proto nastavit prodlevu, po které LCD sám zhasne.
Nastavení citlivosti G-senzoru – nastavte zpočátku citlivost nejvyšší. V případě, že se vám ukládá příliš mnoho souborů s ochranou proti přepisu, citlivost postupně snižujte.
Nastavení citlivosti detekce pohybu – pokud je nastavitelné, nastavte citlivost nejvyšší a dále dle potřeby snižujte.
Noční vidění – IR LED nemá v praxi při nočních scénách valný smysl, bílé světlo LED za volantem raději nepoužívejte vůbec, světlo se odráží v čelním skle.
Ostatní
S kamerou se dobře seznamte
Některé funkce, jako je ruční uzamknutí záznamu proti přepisu, je dobré zvládat takříkajíc „poslepu“. Může se vám stejně tak hodit i vypnutí mikrofonu nebo displeje.
Barevné provedení kamer
Máte-li na výběr z několika barevných provedení kamer, doporučujeme držet se osvědčené černé, která se za nepříznivých podmínek nejméně ze všech rušivě odráží v předním skle.
Volba kapacity záznamového média (Micro SD karty)
V závislosti na tom, jak se chystáte kameru používat, je vhodné volit i velikost (měřeno v GB) karty.
Pro prostou funkci použití kamery pro případ nehody, skoronehody nebo občasný zaznam zajímavé situace stačí základní 4 GB karta.
Hodláte-li si i uchovávat záznamy jako vzpomínky ze zajímavých cest, doporučujeme volit karty větší.
V případě, že chcete používat kartu i ve své firmě ke zpětnému monitorování pohybu vašich vozidel, pak sáhněte po kartě největší.
Nahoru >>>